Resan till Srbija.... del 2

Dag 3 torsdag skulle vi åka o hälsa på pappa o hans fru. Dom bodde också ute på landet, men åt andra hållet från Beograd mot vad mamma bodde. Dom visste inte heller att vi skulle komma på besök.

 Perra körde, Eva, Sebastian,  Bosse o jag stuvade in oss i bilen,tack gode gud för airconditions som fanns i bilen, annars har vi nog svettats ihjäl... för den här dagen var den varmaste, klibbigaste dagen o det låg åska i luften hela dagen.
image111
En väldigt ovanlig kyrka som låg efter vägen när vi åkte till pappa, jag skrek stanna vill ta kort, Perra o Bosse har jäklas med mig hela tiden just för att jag alltid vill ta foton, men nu så stannade han snällt.

När vi kom fram där pappa bodde så gick Perra, Eva o Sebban ut ur bilen, Bosse o jag satt kvar, eftersom Perra hade tonade rutor så syndes inte vi i bilen. Efter en stund så gick vi ut o pappa blev väldigt överraskad o glad. Det första han sa var:  -Nu har du kommit, nu kan jag dö lugnt det var snudd på att jag fick en hjärtattack när jag såg er.
image112
Pappa Danilo med frugan Milena på kökstrappen.

image113
Bosse inspekterar majsen hos pappa, dom var jättehöga, men det var torrt, torrt på vissa ställen hade majskolvarna torkat bort helt.

image114
Sebban tyckte det var för varmt, så Bosse o Eva hjälpte honom att svalka av sig.

image115
Floden Drina. Den sidan vid stod på hörde till Serbien, den andra sidan hörde till Bosnien. När det var krig här så flöt det massor med lik i floden Drina. Sebban o jag var bara tvungna att gå ner o doppa fötterna i floden.
Efter titten på Drina så gick vi o käkade på restaurangen i byn där pappa bor.

image116
Sebban o Bosse utanför restaurangen.

image117
Min favoriträtt Cevapcici, men jag ångrar att jag åt det, dom var så jäkla goda, mina som jag gör hemma smakar inte alls lika, o då tyckte jag att dom var goda.

Efter maten åkte vi hem till pappa igen o skulle få melon till efterrätt, o vilken melon sen......
image118
Sebban med den enorma melonen.

image119
Bosse smakar på melonen, saftig o god.....

image120
Sebban tyckte också att den var god, lite problem med för liten mun bara......

image121
Och så jag då.... värst av alla bara glufsade i mig....

Under dagen som vi var hos pappa så åkte en gammal farbror förbi med häst o vagn han sjöng för hästen när den travade fram o varje gång så missade jag honom med kameran. Precis när vi skulle åka skrek Eva att nu kommer han med hästen igen, jag kastade mig ut ur bilen med kameran i högsta hugg.....
image122
Här kommer den sjungande kusken....
image124
Gubben blev så till sig när han såg att jag fotade så han tvärnitade hästen.....
image123
Höjde armarna o ropade något, det var lite svårt att höra vad han sa... Han körde ner hästen i diket bredvid vår bil o hoppade ur o började sjunga o prata samtidigt som han tog min hand o började pussa på den... Shit vad hade jag gjort nu då?  Men han var bara så lycklig att nån tog kort på honom så han var alldeles till sig, det tog ett tag innan vi kom iväg från gubben. Han lever nog på det här länge, o vi tjöt av skratt när vi åkte iväg i bilen. Det hann bli mörkt innan vi kom hem till mamma o då åskade det som bara den.

Del 3 kommer i nästa blogg.    När vi är i Guce på trumpet/orkesterfestivalen som är välkänd i hela världen.

Opppppaaaaaa

Kommentarer
Postat av: Kari-Anne Green

Hei på deg
Så herlig som du må ha det nå , du må kose deg skikkelig :) Det må være godt å komme tilbake og se hvordan dine har det :) Skulle hatt en sånn vallhund , han var stor ja :)
Ta med noe godt mat til meg også da :)

2007-08-20 @ 23:17:42
URL: http://bergangard.no
Postat av: Perra

Sorry syrran det är inte Kroatien på andra sidan Drina, utan Bosnien (Srpska Krajina)rättare sagt, lite invecklat.

2007-08-21 @ 22:31:52
Postat av: Högbo Vätten

#SUCK# sicken tur att jag inte såg några högbobilder på mig här.... inte schysst....
Men härliga bilder från ett vackert land. Skulle varit kul att få uppleva lite OOpppaaa med er =)

2007-08-28 @ 13:08:55
URL: http://www.belgervitesse.se
Postat av: Anonym

Hi hi Högbovätten är visst med fast på hemsidan under knappen bilder, klicka på vallhundsuppv. Högbo så ser du vätten där.

2007-08-28 @ 16:06:03
Postat av: Anja

Vilken by är det du är i exakt? Ovo je najbolja zemlja na svijetu :)

2007-10-07 @ 16:54:49
URL: http://veenus.blogg.se
Postat av: Anonym

Anja byn heter Badovince

2007-10-08 @ 19:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0