Bråda dagar inför 1:a advent....

Veckan som har gått har varit ovanligt intensiv. Tisdag åkte jag ner till läkarstation för att få en stelkrampsspruta, Saras katt anföll min fot på natten o när jag skulle ta tag i kattrackarn så bet han mig i handen, jäklar vad ont det gjorde, han låg väldigt risigt till morgon efter, men efter att han tagit några möss som sprang inne i stora rummet så har jag tagit honom till nåder igen..... 

Sen skulle jag fixa belysning både inne o ute inför 1:a advent, (just den här tiden älskar jag) att få sätta i ljus i utegranen, pynta på altanerna o sätta fram alla stakar i fönstret, då njuter jag riktigt. Allt var klart till onsdagen, sen gäller det att hålla sig med o tända allt, kunde givetvis inte hålla mig så allt lyste så ljuvligt fint på onsdagskvällen.

Torsdag kväll skjutsade jag Kicki efter en amristik som Tim ska para. Vi åkte till Gävlebro, Gävle där skulle vi möta upp Carina Östberg som ägde tiken, hon kom från Sundsvall & skulle till Sthlm. Väglaget var inte det bästa, men det var bara o köra lugnt, vi kom fram helskinnade o ett kort tag efter kom Carina. Vi passade på o fikade innan vi åkte hemåt.  Tiken var helt ljuvlig, inte ett dugg orolig var hon i bilen, sa inte ett knyst, verkar vara väldigt bra psyke på henne, hon kommer att passa Tim som handen i handsken håller tummarna för att det blir valpar om 63 dagar.

Fredag åkte Bosse & jag till Uppsala, vi skulle skaffa nya bänkskivor till köket, köksluckorna är på slipning o lackering, så allt står öppet i köket, jättekonstigt, jag vill bara stänga luckor som inte finns!
Vi hittade fina bänkskivor o åkte hem. Klantig som man är så lyckades jag halka på stentrappan ute o slog i rumpan ordentligt, ramlade på högerarmen också så den bara hängde ett tag. Som tur var så blev inget brutet, men det gjorde ont som satan i rumpan. Jaha tänkte jag nu blir det ingen vallhundskurs för mig imorgon, för då kan jag väl inte gå normalt.

Vaknade tidigt på lördagsmorgon & halleluja jag kunde gå riktigt skapligt, men att böja mig gjorde fortfarande ont, gå i trappan var också en pina. Självklart åkte jag på kursen till Almunge. Packade i varma kläder o drog i väg, den här gången i god tid. Körde helt rätt hela vägen (helt otroligt), så jag hann rasta Tepp ordentligt o köra lite lydnad innan alla dök upp.
Den här gången var vi 6 st o Eva delade upp oss i två grupper. 1:a gruppen skulle in till fåren, medans den andra gruppen skulle träna utan hund, med olika moment som kan hända ihop med får o hund.

Tepp skötte sig bra i fållan, han är otroligt lättsagd o visar upp bra attityd till fåren, i början vill han rusa på men det räcker med att harkla sig så skärper han sig direkt, väldigt lättsam är han att träna o roligt är det, för man behöver inte bråka med honom alls. Sen var det vår grupps tur att prova på att vara hund/förare med en ryggsäck som får, utan hundar, jättekul hade vi, o vi blev varma i den kalla blåsten.

Efter kursen hade jag bråttom hem, Anns & Jonnys "Lilleman" skulle komma o vi skulle vara hundvakt åt honom.
Han hade växt sen sist jag såg honom, nu var han större än Tepp, o var 12 veckor gammal. Lilleman fanns sig bra här hemma, inte ett pip på hela tiden, men vilken koloss det kommer att bli när han är vuxen, då kommer han att nå över vårat köksbord. Senare på kvällen hämtade Ann & Jonny sin "lilla" kille.
image218
Lilleman vill busa med Tepp, men Tepp är inte så intresserad......

Idag söndag ska jag bara njuta o inte göra någonting, kanske lösa ett korsord, för att hålla hjärnan i trim!

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0