Hund 2007, Sthlm

Igår var det dags att åka till Sthlm & Älvsjömässan Hund 2007.
Kicki hämtade upp mig i 07.00 sen åkte vi mot Vreta för att ta upp Ann som också skulle följa med.
Jag hade stämt möte med Elisabeth från Norge, hon skulle dit & ställa ut Totte & Teja, så jag såg verkligen fram emot dagen.

Innan vi kom till mässan så hämtade vi upp Ann-sofi. Jäklar vilka köer det var, men vi hittade parkering på andra sidan från mässan, bara det att Kicki fick köa för att betala parkering, det var kallt som bara den när vi gick över bron till mässplatsen. När vi kom in så bara vimlade det av folk & hundar.

Vi startade dagen med kaffe & smörgås innan vi började vimla runt.
 Pia, Kicki, Ann-sofi & Ann

Sen skulle jag försöka lokalisera var Elisabeth & Wenche var, efter en del letande, upptäckte Ann en border collie, & det var Teja (halvfejs), henne känner man igen direkt. Vad härligt det var att träffa Elisabeth & Wenche & alla hundarna. Totti hade ju växt en hel del sen sist jag såg honom, & då var han bara 8 veckor.
image229
Totte & Teja
image230
Teja med sina ståöron.

   Efter att Elisabeth & Wenche hade visat hundarna, gick jag med dom till hotellet för att träffa Ixi (Twixi) hon var också med på Sverigeturen.

Elisabeth har verkligen jobbat fint med alla hundar, hon är en pärla, alla såg välmående & pigga ut & jag är så tacksam att hon tog sig an Ixi. Ixi var väldigt lik mamma Shani, både kroppsmässigt o utseende.
image233
Elisabeth & Ixi

image234
syrrorna Teja & Ixi.
image235

image236
Ixi

image237
Totte

image238
Teja

image239
Twixi, Ixi

image240
Hela norska gänget samlat utanför hotellet.

Efter rastning av alla hundar, gick vi till mässan igen för lite mat & shopping.

image241
Elisabeth shoppar loss i Sthlm

På slutet hamnade vi i stora ringen där olika raser/grupper skulle kora bäst i show, rätt vad det var så upptäckte jag någon jag kände igen, Marianne med sin collie, givetvis tog jag fram kameran & fotade.
image242
Marianne & hennes collie.

En helt otrolig dag hade vi, tack Kicki, Ann, Ann-sofi för det trevliga/roliga sällskapet. Tusen kramar till Elisabeth, som kom från Norge, så jag kunde träffa dig o hundarna, nu har vi ju bestämt att ses igen i sommar & det ser jag verkligen fram emot.

(Flera bilder finns på min hemsida, under bilder).

So long

Kommentarer
Postat av: Wenche

Heisan!
Takk for sist, veldig hyggelig og møte deg.Masse fine bilder hadde du tatt;)
Vil med dette ønske deg og dine en God Jul og ett riktig Godt Nytt År.

Klem fra Wenche

2007-12-18 @ 22:46:42
URL: http://www.tarud.info
Postat av: Kari-Anne H. Green

Hei kjære venn :)
God jul . Håper at du og dine har det bare bra . Mye å gjøre kan jeg tenke meg :) Prøv og gjett hva jeg har fått meg i julegave ????
Nysgjerrig ????? Jeg skal få bestille meg en skjønn valp :)

2007-12-26 @ 13:39:31
URL: http://bergangard.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0