Tepp tränar med mamma Shani

Oj oj oj vad synd att jag inte hade kameran med mig när vi gick till fåren ikväll.
Tepp har varit hos fåren några gånger förra veckan, han har inte riktigt förstått vad han ska göra, intresserad är han av fåren, men det syns att poletten inte har trillat dit  riktigt än.

Så ikväll tog jag med mamma Shani för o se vad han skulle göra då. Skickade Shani höger (o hon är som en kanonkula) blixtsnabbt iväg, Teppen efter morsan, men han var inte lika snabb som hon, så han låg lite efter hela tiden, men följde med henne i bågen, när Shani rundade av bågen bakom fåren såg Teppen sin chans att hinna ifatt morsan o tacklade henne så hon rullade runt flera varv.

Han blev så paff själv så han tvärstannade, vad hände? Vart tog morsan vägen? Shani ruskade på sig o direkt koncentrerade hon sig på fåren o började driva dom mot mig (härliga tjejen inget kan få henne att tappa konceptet, arbetet är nr 1 oavsett om man blir tacklad i full fart).

Mot slutet så började Tepp fatta lite mera o ville inte gärna släppa fåren o gå därifrån, men det fick han så vackert göra ändå, under lite protest, han är härlig den gossen, lättsam o lyhörd.

image71
Härliga Tepp även kallad Teppson

So long



Kommentarer
Postat av: [email protected] (skicka till mej om du inte fattar.. )

Hejsan!
Du undrade hur jag fått kalender?
såhär gjorde jag : jag gick till blogg.se
sedan gick jag till "Kontakt" och skickade ett e-mail till dom och sa att jag inte har en almanacka på min blogg(skriv gärna in ditt e-mail där så dom lätt kan skicka). Kundtjänst skickade ett meddelande till mej, och jag fick en kod som man ska sätta in i i "Kodmallar" på din sida . och där bestämmer du vart du vill ha den !

2007-07-11 @ 12:47:08
Postat av: Jasna

Tack Christina, jättegulligt av dig att svara. Ska kontakta kundtjänst.

2007-07-11 @ 17:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0