Tiden bara flyger iväg....

Imorgon 6 nov blir Shanis första kull 1 år! Tiden har bara försvunnit, tycker inte det var längesen Shani fick valpar & man hade 8 små knoddar krypande i valplådan.

image198
Tepp liten....

image197
som börjar bli stor....

Tepp har börjat på förberedande vallhundskurs som blir 5 ggr. Vi har varit iväg 1 gång & Tepp skötte sig väldigt bra, vi var 10 st med olika åldrar på hundarna. Det är väldigt nyttigt att ha många andra hundar runt sig & ändå lyssna på matte, jag ser verkligen fram emot nästa gång.

1-års sprutan är också avklarad, nästa gång vi ska till veterinären ska vi röntga höfterna, men det dröjer ett tag, jag vill få mer muskler på grabben, så nu får jag också välbehövlig motion, ibland försöker jag fuska, men se det går inte.
Vi har ett ganska brant berg i skogen o klättring är bra så jag räknade ut om jag står nedanför o skickar upp Tepp så behöver inte jag gå med varje gång, pyttsan det funkade inte, när jag sa åt Tepp att gå upp så tittade han på mig & satt sig brevid mig, så det var bara att knata uppför för mig med, rackarns hund han har säkert räknat ut det. Försökte omvänt att stå uppe & skicka ner honom för att sen kalla in, funkar inte det heller. Så jag är ganska så slut efter våra träningspass, mer slut än vad Tepp är, ja ja får trösta mig med att jag kanske får muskler jag med.

Till alla syskon säger vi Grattis på 1-årsdagen från oss alla.

So long


Kommentarer
Postat av: Totti,Teja & Ixi

Halloi's broder Tepp ",)Gratulerer så mye med 1'års dagen din,håper du og får noe ekstra godt idag,hun dama vi bor hos(Elisabeth)var ekstra ekstra kosete på morran og ingen av oss slapp unna snutesuss og bursdags sang,det ble så livat her for Teja er ei skikkelig festløve og hun kan lage høye bjeff altså,vi roper tre ganger hurra hurra hurra og du må feire som Rockestjerner gjør,jag ut katta,sleng tv'n i veggen og riv ned tapetet,ha en fortreffelig feiring ;o)Hilser også til resten av T gjengen!!!

Snutesuss og Klem fra oss!!!

2007-11-06 @ 11:45:22
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: meeee

Congrats puppies!

när ska du ringa tillbaka till mig?

2007-11-06 @ 17:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0