Tepp på agility, den här gången med Alex...

Det var otroligt fint väder igår, solen sken, höstfärgerna lyste riktigt i solen det var så vackert.
Alla kossor är installade för vintern, kalvarna är frånskilda o det är ett himla liv i ladugården för tillfället. Korna skriker efter kalvarna o vice versa. 10 tackor har lammat o jag har ett lamm som får välling, jag kallar honom för Lambert.

Efter några intensiva dagar kände jag att nu måste vi åka iväg Tepp o jag o köra lite på agilityhinderna, ringde Kicki ifall hon ville följa med (det är ju alltid roligare om man är två) det ville hon gärna. Amrisen Alex fick följa med för andra gången.

Här kommer lite bilder från igår, mest på Alex men Tepp fick vara med på ett litet hörn.
image182
Hoppa är jätteskoj tycker Alex....

image183
balansgången är inte så dum den heller.....det gäller att hålla tungan rätt i munnen...

image184
Alex springer o hoppar så öronen fladdrar... tjooohooo

image185
Däcket går som en dans...

image186
Alex tycker han borde få lite godis innan han hoppar den här gången.....

image187
Alex attackerar slalomkäpparna med full koncentrarion....

image188
Vilken kontakt mellan Kicki o Alex, han tycker det här är görskoj den lilla amrisen...

image189
En riktigt skitig men lycklig Alex.....

image190
Vaaa ska vi inte göra mera!!! Jag orkar nog en gång till...

Nu skulle jag ta lite bilder på Tepp, så Kicki fick ställa upp o springa med honom. Först ville han inte alls lämna mig, efter lite övertalning så gick han till Kicki.

image191
Där är matte där är hon, jag skyndar mig till henne.....

image192
Tepp hade så bråttom till mig att han tog kortaste vägen i full fart... o det var inte läge för att hoppa över hindret inte....

image193
Nytt försök o se.....

image194
nu gick det mycket bättre... heja Tepp.....

Slut för den här gången, ska ärligt säga att både Kicki o jag var helt slut, vi svettades som bara den, men givetvis var det klädernas fel, vi hade alldeles för mycket på oss, kom vi på. Så det var inte det att vi hade dålig kondition inte... absolut inte.
So long

Kommentarer
Postat av: Carina Östberg

Härliga bilder och texter som vanligt !!!!
agilityhälsningar Carina

2007-10-18 @ 17:56:39
URL: http://www.gazette.nu
Postat av: hmmm

Faan mamsen, ni (du och Kicki) får inte träna allt för hårt :)

2007-10-18 @ 22:09:41
Postat av: Tinka

Underbara bilder. Nu sitter jag hemma hos Kicki och tittar i din blogg. Jättekul att se alla bilderna. Skall bli kul att ses imorgon.
Kram Tinka.

2007-okt-18 @ 23:51

2007-10-19 @ 09:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0