Det små djävlarna har börjat......

krypa i hundpälsarna... usch o fy redan nu börjar fästingplågan.
image416

I förrgår hittade jag en i örat på Tepp.... hade inte väntat mig att dom skulle börja så här tidigt, men vi har ju inte haft någon vinter så det är väl inte så konstigt egentligen.

Dags att ta fram fästinghalsbanden till hundarna... eller snarare smycken för dom är väldigt vackra också.
image417
Bärnstenshalsband som ska hjälpa mot fästingar.

Köpte dom förra hösten o vad jag tyckte så hjälpte dom bra, Mel brukar få massor med fästingar när hon är ute med husse i skogen, men hon hade väldigt få efter att jag satt på halsbandet.

Få se om jag blir lika nöjd nu på våren.....
Här är en länk till Elvingsson som gör fästinghalsbanden:
image418

Vackra inga kemikalier o håller livet ut....(om man inte tappar bort dom vill säga).

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0