Livet som vänsterhänt.......

Det går över förväntan... jag är en riktig hejare med vänsterhanden.... utom den förb.... musen..... den lever sitt eget liv pilen sticker iväg helt okontrollerat... ingen vänstermotorik där inte.... att sitta vid datorn gör mig helt galen just nu.
Vi ska inte tala om att skriva på tangentbordet.... pekfingervalsen är det som gäller just nu.... fruktansvärt skämmigt för en som är utbildad kontorist....i vanliga fall så skriver jag utan att titta på tangenterna.... NU hittar jag inte bokstäverna........fast jag TITTAR....

Igår kom Lina, Husse o grabsen för att kolla till justerade mamma/mormor.... jättekul att få busa med grabbarna.. att dansa står högt i kurs o då till: Kebabpizza slivovica ....
image412
Det gäller att snurra o stampa med fötterna o sjunga OPPPPAAA
image413
Isaac vet precis hur man beter sig framför kameran...  smile.....

image414
Joseph kan dansa han också....

När dom åkte hem blev det väldigt tyst o stilla....o gamla mormor fick lägga sig en stund o vila armen....

I helgen kommer Sara hem o ska ta hand om sin mamma.... Mannen i huset ska iväg på fiskehelg med grabbarna... så Sara rycker in o hjälper till med djuren..... stackarn ska stå med långpiskan o domdera henne, stackars dig Sara... du vet inte vad du ger dig in på....ha ha ha

Sara gjorde iordning en jättebra grej till mig sen förra operationen av handen... den har jag dammat av nu o använder den flitigt...
image415
Jättepraktisk man bara stoppar in underarmen o så avlastar man axeln.... o när jag blir frisk så använder jag den som flaskhållare.... hur bra som helst.... tack älskade tjejen...

Att klä på mig går galant... men strumpor kan jag glömma... inte en chans att jag får på mig det själv... så det är chippskodd som gäller... barfota alltså.
Duscha går bra.. med en soppåse över huvudet.. nej jag menar armen förstås med massor med tejp... ser ut som en presentförpackning..  bara rosetten som fattas... o det blir lite svårt med en hand.

Ja ja så är livet för den ofrivilligt vänsterhänta bondmoran i Torp........

So long

Kommentarer
Postat av: Anonym

ehm, jo den där piskan...
Vet inte riktigt om jag kan komma hem i
morgon
ändå, ehm, ledsen!

kramiz

2008-04-03 @ 21:24:33
Postat av: Anonym

ehm, jo den där piskan...
Vet inte riktigt om jag kan komma hem i
morgon
ändå, ehm, ledsen!

kramiz

2008-04-03 @ 21:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0