Bara 1 vecka kvar...

Nu är valplådan iordningställd o Shani har provat o godkänt den också.....



Bara bäddningen kvar, men det gör vi i nästa vecka.

Shani har en jätte mage, hon är inte jämntjock som förra gången, den här gången har hon bara en jättemage, sen ser hon ut som vanligt över ryggen, ska jag gissa på hur många som ev kan finnas där så kanske 6-7 st.


I helgen åker husse iväg till Norge för att fiska, till Helnesund vid Lofoten, hoppas han får napp på många firrar o fint väder, resekompisen Jonny ska också med, blir nog mycket ljug, skratt o slag under bältet kan jag tänka mig. Två "vana" fiskare på det stora havet, håll hårt i spöna killar så ni inte trillar i.....när den stora marulken nappar.....skulle nästan vilja ha en webbkamera på de två grabbsen, för roligt det kommer dom garanterat att få o en upplevelse som heter duga.

Jag o dogsen ska ha en lugn o väntande vecka framöver, Tepp tränas 2ggr/dag o killen gör framsteg varje gång, han är så otroligt lättsam att träna, behöver sällan bli arg på honom, bara korrigera honom lugnt o fint o när han fattar så bara gör han det jag begär, idag har vi tränat delning 1:a passet. Har  anmält  honom på lokalprov i höst, hoppas bara jag får någon valpvakt då, för husse sitter nog i sin gula tröska o tröskar för fullt.

Det jag måste ta mig i kragen med är att åka iväg med honom på nya ställen o träna, hemma är hemma.

Ha en härlig höst

Kommentarer
Postat av: En stolt Torpvallar eier

Måtte le litt av Shani's blikk....hva hender nu då matte ;o))Ska vi vedda pengar på hur mange det er der??jag tipper 8+ ;o))Teppson er en kjempe flott hund som kommer til å ta sitt prov utan problem.Tottilotti kommer hem snart,JIPPPIIIIIII!!!



Kram från en som ventar och ventar och ventar.....

2008-08-07 @ 21:33:21
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Åsa

Ohhh..så rund och fin om magen hon börjar bli.

Många valpisar blir det väl den här gången oxå.

Ha det..

2008-08-09 @ 14:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0