Tepp HD-röntgad idag....

Sådärja nu är det gjort, idag var Tepp o jag till veterinär Olle-Jonny o röntgade höfterna.
Jag kunde inte hålla mig längre. Enligt Olle-Jonny så såg allt jättebra ut, så nu är det bara att vänta på besked från SKK.

Jag har skrattat åt Tepp sen vi kom hem från veterinären, banne mig om det inte stämmer på hanhundar som det är med karlar, är dom det minsta dåliga så är dom jättesjuka o har så hemskt ont så det är så synd om dom.

Tepp har uppvisat samma symtom som en sjuk karl, han fick ju lugnande hos veterinären, när han började känna av medlet, började han pipa o titta uppfodrande på mig, snälla matte kan jag få sitta i ditt knä? Ja snäll som man är så lyfte jag upp honom i mitt knä o där satt han med huvudet runt min hals o vägrade göra nåt annat.

Jag fick bära in honom o bära ut honom när vi kom hem så gick det stappligt från bilen o Teppson tittade hela tiden uppfodrande på mig, "skulle inte du bära mig va!".

Under resten av dagen har han bara legat på golvet o inte orkat någonting, han tyckte t.o.m. att det var så synd om honom, så han kunde ligga i kökssoffan, (dit hoppade han upp som ingenting) o tittade argt på sin mamma Shani som brukar ligga där med en menande blick, att ser du inte att jag är dålig!

När jag skulle gå ut o rasta honom, så trodde han att jag skulle bära ut honom, men icke sa nicke, så dålig är han inte, den lilla rackaren, snacka om att tycka synd om sig själv.

Ja nu är det bara att hålla tummarna för bra höfter o så hoppas jag att syskonen blir röntgade också.
Elisabeth kommer att röntga sina 3 T:n det vet jag, men dom andra får jag väl stöta på lite kanske.

So long

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Og de tre T'er

Jeg er minst like spent som deg på hofte røntgen,håper de alle er fri og fine ;o))Nå gjenstår det bare å overføre Ix(Twixi) og Teja til Norsk kennel Klubb!!

Moro lesning om Teppson,og det er jammen sant...de blir alvorlige syke etter en hd røntgen,ha ha ha ha!!Snutenuss til Bror Teppson og Mamma Shani,Mel får også en om hun vil ha!!

Klem

2008-02-05 @ 23:13:46
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0