Sveriges nationaldag firades ute på vattnet.....

Först på fm åkte jag in till Uppsala för att hämta Sara, hade AC i bilen som tur var..... det var 38 grader varmt.
När vi skulle åka hem från Uppsala så stod bilen mitt i solen... gissa om det var varmt, gick knappt att hålla i ratten....
Sköönt sa jag till Sara att vi har AC iallafall.... det skulle jag inte ha sagt.... hur vi än försökte så blåste det bara varmluft i bilen, herregud vad vi svettades...... det var varmt varmt även i sätet där vi satt... försökte liva upp lite o sa till Sara att tänk om rumpvärmaren hade varit på då hade det varit ännu varmare....

Sara började titta på knapparna o sen asgarvade hon, värmen var på säterna stod på.... inte konstigt man var varm i baken.... ha  ha ha ha. Det visade sig sen att AC hade gått sönder... typiskt min otur...

Mot kvällningen åkte vi ut med båten för att ta en fisketur, Bosse, Sara o jag, även för att svalka oss lite efter dagens olidliga svettningar.
Det var så otroligt vackert på sjön.....
           
En familj ute på simtur...             Storfiskarna......????

    
Vy från båten....                     Den enda som fick napp.... det var jag.....en liten gädda som vi lät simma vidare o blir större.


Så här fint var det när vi åkte mot bryggan med båten.... där höll vi på att bli uppätna av helt galna mygg, jäklar vad dom stacks, det var omöjligt att stå still, så vi slog med stjärtlapparna för allt vad vi var värda på varandra för att slå ihjäl de vidriga små satarna.....

När vi äntligen kom in i bilen så var det massor med mygg i den också bara av att vi öppnade dörrarna o kastade oss in... fy satan vilka odjur.... fram med stjärtlappen igen o sen var det krig i bilen, lyckades få bort alla innan vi kom hem.

Här hemma är det njutningsfullt..... inte ett enda mygg... så långt ögat når....
So Long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0