Tema snöööööö

Oj vad det har blåst här inatt o idag, men som tur är så har det inte snöat så mycket, bara yrt runt.
Igår var Majsan här med sina hundar o vi tränade lite på fåren i blåsten. Båda hundarna har vallning i sig, men måste tränas på olika vis.

Från att ha blivit innelåst på skullen i lördags, så blev jag utestängd från fårstallet igår. Hur jag än försökte så gick inte dörren upp, fick smått panik o tänkte vad i helsike ska jag göra om jag inte kommer in, fåren hade hört mig så dom bääade i högan sky o ville ha sin mat.

Men jag hade tur, för mannen var ju hemma, så det var bara att hämta honom o så trixade han lite med en kniv o vips gick dörren upp... puh. Nu har jag klurat ut en nödingång ifall det händer igen, gillar inte att behöva springa o be om hjälp hela tiden.

Några som bara älskar snön är dessa varelser.....














Värst är Shani hon är helgalen i snö o vill gärna se ut som en snögubbe, just nu ser hon fruktansvärt roligt ut, huvudet är liksom för stort för kroppen när hon har tappat allt hår efter valptiden, hon ser sjukt rolig ut just nu, så kommer det nån får vi gömma undan henne, eller sätta på ett täcke, för att inte folk ska skratta åt henne, hon kan ju bli sårad, stackarn.

Imorrn är det dags för en tripp till Akademiska, då ska jag halka mig fram med bilen, hoppas det inte snöar så mycket inatt. Redan 8.00 på morgon ska jag vara på röntgen... hmmm har dom aldrig hört talas om SOVMORGON. Får ju gå upp jättetidigt, jag som är så morgontrött, är ju uppe halva nätter o duschar fötter som kokar under täcket, minst 2ggr/natt, helsjukt är det men thats it, den mogna kvinnofasen har ju sitt pris.......

Ta det lugnt i snön

Kommentarer
Postat av: Nina

Hejjjjjjjj

Ha ha haaaa haaaa, minns nå´n som högröd förnekade vad värmeslagen kunde bero på för nå´t år sedan. ha ha haa..... vill minnas att "Kicki" också deltog. Sa "vänta bara till du får stickningar i händerna" .Ha ha ha ha haaaa

Krhahahaaaam

2008-11-24 @ 20:22:37
URL: http://www.belgervitesse.se
Postat av: Pepparkaksgumman

Vilka härliga bilder på hundarna :)

Det verkar som om du har lite otur i la´gårn :/, tur att karl´n var hemma :)det är kärlek det oxå när dom hjälper till, eller hur?

Va kul, att det blev träning för er. Vi får synas en annan gång, nästa helg ska jag stå på marknad och sälja våra pepparkakor "sundins pepparkakor"

Ha´de

2008-11-24 @ 20:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0