Vallningsträning i ruskväder....

Från att ha varit vitt o fint o rent ute..... så är det rena rama sörjan igen... snön försvann som en avlöning....

Igår var vi ju på en hejdundrande fest med massor med mat o andra förlustelser, vi kom hem ganska sent så idag har jag varit seeeeg på förmiddagen.

Men jag piggnade på mig, för mitt på dagen kom collietjejerna för lite träning igen, det småduggade till o från o ibland var det ordentliga regndroppar.... men det finns ju inget dåligt väder när det gäller vallning... bara dåliga kläder o jag var välrustad o påpälsad från topp till tå.

Tog ut ungtackorna o tränade lite med Tepp innan tjejerna kom, o idag skötte han sig riktigt bra, min lilla prins...
Tjejerna kom o vi tränade några pass. Mariannes tik (Asta) tror jag hon heter, är verkligen en naturbegåvning, jäklar vad duktig hon var, hon har bra balans o vill jobba hela tiden. Vi tränade mest inne i fållan, för att få henne att förstå att hon ska flytta djuren till oss, några gånger till så kommer hon att få gå på lösa får. Riktigt roligt var det att se dom två ihop, nu börjar dom bli ett team, o nu börjar matte förstå hur hon ska göra/vara i förhållande till hunden.

Shani fick vara inne idag, hon började blöda ordentligt från ett öra igår, såg ingenting i örat, men fick stopp på blödandet, så imorron blir det veterinärbesök. Satt på henne tratten för att hon inte skulle klia sig i örat, jäklar vad skogstokig hon blev, hon gjorde precis allt för att försöka få av sig tratten, fick sitta ett bra tag med henne så hon skulle lugna ner sig. Hon har ju aldrig gjort sig illa förut (peppar, peppar) så tratt var hon verkligen inte van med, hoppas bara att det inte är nåt allvarligt. Hon har varit väldigt låg o inte alls som hon brukar vara.

Något konstigt hände i fredags när jag var o handlade... ställde bilen en bit ifrån affären för det fanns inte plats där jag brukar stå. När jag kommer ut ur affären o ska sätta mig i bilen var det nåt konstigt på vindrutetorkaren, ut ur bilen o kollade....
En chokladadventskalender var fastsatt på torkaren.... stod nog där som ett riktigt fån o fattade ingenting... började kolla på bilarna brevid om dom också hade en sån... men nej, bara på min bil. Tog in  den i bilen o vände på den o där stod det med röd tuschpenna: "God Jul Tant önskar Tomten"  vem sjutton har förärat mig den? Och just "Tant" var väl inte så smickrande eller!  Jag såg ingen jag kände i affären så mysteriet är ett faktum... jag blir galen för nyfiken är jag o när jag inte vet vem det är så är det så himla retsamt.... men men tids nog får jag nog reda på det.... o då.... hämnden är ljuv brukar man säga.

Ha en härlig 1:a advent
(ät mycket pepparkakor, det blir man snäll av)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej vännen ;o)



Va har hendt med Shani??Får verkligen hoppas att det inte är nåt allvarligt....pussa henne från alla oss,vi krossar det vi har för henne,våran gullklimpa!



Kram

2008-12-01 @ 09:55:08
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Tomtenissan

Ja, men du vet väl att Tomten ser allt, och visst är du lite "tant" alltid.

2008-12-04 @ 15:09:16
Postat av: Tomten

Jag såg dig innan du gick in i affären,nog såg du väl lite tantig ut det brukar man göra när man är i 60-års åldern,jag brukar inte ha fel när det gäller kvinnfolket.STORA KRAMAR FRÅN DEN RÖDA GUBBEN MED SKÄGG

2008-12-04 @ 19:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0