Amon har åkt hem.... & mina "norska" tjejer är här....

I fredags kom då äntligen Elisabeth & Wenche.... det var så härligt att få träffa dom igen... blev sent på kvällen innan vi lade oss... hade ju mycket att ta igen....

Idag har vi tränat o tränat, tjejerna körde lydnad o jag fick assistera lite emellanåt, jag är ju inte så haj på det där med brukslydnad... men Torpvallarna skötte sig himla bra.


Wenche & Teja


Wenche & Teja kampar lite....


Elisabeth & Totte


Totte full fart med bollen i mun...


Wenche & Teja


Elisabeth & Ix


Teja


Totte


Ix

Efter lydnadspasset tog vi lite träning på fåren.... oj vad det hade hänt mycket... med både Totte o Ix, Elisabeth har verkligen jobbat på med dom inom vallningen... himla roligt att se dom. Wenche har inte vallat så mycket med Teja... men jag tog ut henne på fåren o hon var duktig hon också, låg helt rätt där hon skulle vara o bra balans.

Sen på eftermiddagen kom Daniel för att hämta sin Amon, Daniel är en himla gullig o rar kille. Amon o han kommer att passa bra ihop tror jag.. väntar spänt på lite rapport från dom... dom hade ju en bit att åka.

Daniel & Amon

Imorgon ska Elisabeth o Wenche gå en lydnadstävling i Sandviken, o jag följer med för att se o lära....
Sen så försvinner resten av valpgänget (3 st) till Norge o hem till Elisabeth... det kommer att bli väldigt tomt ett tag.. men då kommer jag att hinna med allt sånt jag inte hunnit under valptiden... som att träna Teppsson ordentligt, åka iväg till andra så han får lite rutin på det också.

På kvällen bjöd vi in Kicki o Carina på lite middag med oss alla, himla kul att få tjattra ett tag över ett glas vin...

Ha en härlig höst 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0