Våndan av att bli en "mogen kvinna".....

Ja så är man där..... precis i övergången till en mogen kvinna.... har bara hört lite smått om hur det kan vara, men många vill inte berätta riktigt hur det är........Det kallas även övergångsåldern, men här på landet säger vi helt rätt o slätt "Kärringbadda". 

Rätt var det är så stiger temperaturen i kroppen o man vill bara slita av sig kläder för att få svalka.... man kan bara sitta still o det kommer över en som en ökenvind... jäklar vad varmt det blir. För att inte tala om nätterna under täcket... först fryser man o kurar in sig i täcket för att nästa sekund svettas som en gris... o då åker täcket av, o så håller man på hela nätter. Tror inte att jag har sovit en hel natt på länge nu. Mannen i huset säger att han ska skaffa sig en flytväst o ha i sängen... men det gör han bara för att retas, för jag tror inte att det bekommer honom så mycket, mer än att jag far omkring i sängen hela natten o ibland åker ett ben fram eller en arm o slår till han, men det får han ta... ska han ha en "mogen" kvinna så får han stå ut med lite.......o har jag hört rätt så är en mogen kvinna precis som ett årgångsvin... blir bättre ju äldre det blir.... o det tror jag stenhårt på......gäller bara att komma över den första fasen...

Och den fasen är:

* Jämn i humöret...... argsint jämt.

* Tappar tålamodet på en sekund.

* Orkar ingenting o då menar jag ingenting.

* Har inte lust med något....

* Trött hela tiden...

* Allt är bara bläääää..

* Matlusten är av intet... o det är ju positivt...

För o råda bot på allt detta åkte jag till hälsokostbutiken, nu skulle det köpas "piller".
Med andan i halsen stormar jag in till hälsobutiken, ber om nåt mot "kärringbadda" o expediten förstår mycket väl vad jag menar, o jag köper "piller" mot PMS o svallningar som det så fint heter, när jag ändå var igång så kom det med en stor flaska med vitaminer också, kan ju aldrig vara fel enligt vad de lärde säger.... Kommer hem sliter upp förpackningen o tar några "piller"... kanske får jag sova bättre nu.... hoppas jag.....vitaminerna åker också ner för nu ska jag bli glad, pigg o orka hur mycket som helst.

Första natten... ingen skillnad... ja ja får väl bida min tid, man kanske måste ta "pillerna" ett längre tag för att märka förändringen... eller så får jag storma in till hälsobutiken igen... för det fanns andra "piller" också om inte de första fungerade.... helt otroligt här har man gått o blivit en "pillergalning" på köpet.

Men vad gör man inte för att bli en "mogen kvinna"

Ha en härlig "svettig" höst

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du kan skratta gott av den tokiga norska tjejen ;o))August leder første plassen på å stadig överraska mej...Juni ville inte bli våt och nekade gå på rasting,ha ha ha...damen har mycket vilja!!Kommer ihåg min mamma i övergångsåldern....oj oj oj hva det är jobbigt,massa med svetta kramar til topp uppfödaren.

2008-10-23 @ 22:26:46
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0