Vallhundsuppvisning på Högbo bruk

Idag var det dags för den årliga vallhundsuppvisningen på Högbo Bruk.
Det är 7:e året som jag har varit med på uppvisningen och som alltid lika kul o givande att få vara med.
Mel har varit där på uppvisning, Shani också, i år var det Tepps tur att få följa med o visa upp sig lite.
Shani har ju valpisar så hon fick stanna hemma, snälla Kicki ställde upp o höll ett öga på mor o valpar, tack tack Kicki vad skulle jag göra utan dig????

Härlig väder hade vi förutom några skurar, men dom gick snabbt över, mycket folk o i år hade Shania fixat en fårklippare Per-Johan som visade hur man klipper får. Jag hörde nåt väldigt kul från ett barn i publiken, under tiden Per-Johan klippte fåret så sa barnet : - "Jag tror dom har drogat fåret". Ha ha Per-Johan hanterade fåren så fint så dom blev alldeles avslappnade under klippningen, inte hade vi drogat dom inte.

Vi hade ankor o får som vi skulle valla på. Tepp har aldrig vallat ankor, men han visade sig vara en naturbegåvning, när han väl fattade att det inte var fåren vi skulle valla på utan ankor, så skötte han sig exemplariskt.

Nina o Tee var också med o vallade får o ankor, Tee är ju en otroligt duktig tjej o uppvisningarna gick hur bra som helst. Nina fick köra lite mer avancerade saker med Tee.

Tack Shania o Nina för att jag fick vara med i år igen, det var helt underbart att få vara borta en hel dag o träffa er igen, vi ses baske mig alldeles för sällan.....

Här är lite bilder från idag:

Nina & Tee vallade ankor..


& fåren....




Per-Johan klipper


och klipper......


Tepp har fullt fokus... på FÅREN....


jasså var det dom där små jag skulle flytta på......


OK då jag fattar......


och så ska dom in i fållan.....

Tack återigen Shania o Nina för en härlig dag....

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken ärlig dag ni må ha haft ;o))det har vi med...



Kramar

2008-08-31 @ 22:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0