Vallningsdag

Idag var det dags för kurs igen hos Eva Karlsson, Seglinge. Vi var 5 st som kom idag, o vädret visade sin bästa sida, nästan som man inte tror att det är december månad o snart jul.

Tepp har det lite jobbigt nu, morsan har börjat löpa, så hormonerna svallar på honom (hmm heter det hormoner på hanar)? Ja ja alla vet nog vad jag menar, han har matvägrat o jag tror att det har med Shanis löp att göra.

När vi kom till Seglinge, så blev det inte lättare för Teppson, för Evas Fame löpte också, så det var väldigt goda dofter tyckte en viss herr Teppson, som skötte sig fint ändå, lite pip o försök att se manlig ut, men det gav inget, det såg matte till.

När vi tränade med fåren, så var han fokuserad på dom o löptikar var glömda för stunden. Han är verkligen lättsam att ha o göra med, jag är väldigt nöjd med honom så här långt.

Hade kameran med mig eftersom vädret var skapligt o några bilder blev det, nu kommer jag inte ihåg alla namn på kursarna, men här kommer bilderna ialla fall. Sista kursgången blir efter jul, så nu får vi lite mer tid att träna om det inte kommer flera meter snö.

image220
Eva instruerar en av kursarna.

           
Träning vid fållan & mysstund medans man väntar på sin tur. Sista bilden en liten kelpietjej som var jätteduktig.

På kvällen kom Ida & Mwisa & Sara & åt lite mat med oss. Ida & Mwisa sticker till Zambia på onsdag o blir borta en månad, så dom får fira en snöfri o varm jul (gissa om jag är avundsjuk).
.........................................................................................
Fick ett bra recept på julkaka av Agneta, tack du förgyller min vardag......det är fritt till vem som helst att prova receptet...........

Lättlagad och trevlig fruktkaka

 1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 tsk salt
1 dl farinsocker
 4 msk citronsaft
1 dl nötter
 2 liter whisky

 Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.
 Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn om den fortfarande håller kvaliten.
 
 Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.
 Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.
 Schtäng av elvischpen. Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt...
 
 Schätt på elvischpen igen...
 Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.

 Schen schka du schila 2 dl schlat, eller nåt schånt. De é inte schå noga.
Kolla whischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat... sched... osså socker, eller nåt, äsch... vad fan...
 Schmörj ugnen. Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga elvischpen.

Schläng ut schkålen genom fönschtret och ...schå kolla schen whischyn. Gå å lägg dej... Vem fan vill ha fjuktkaka...?



So long

Kommentarer
Postat av: Anna

Fina bilder! Får man låna fotona på mig och Flaxa?

2007-12-10 @ 12:53:10
URL: http://www.pudelbus.com
Postat av: Jasna

Anna jag skickar bilderna via mail till dig. Ha det gott

2007-12-10 @ 14:35:14
Postat av: gail

vilken bra recept :0)

2007-12-10 @ 19:47:08
Postat av: Jasna

Ja Gail, visst var det ett bra recept, men jag rekommenderar att göra den fredag eller lördag, det är ju inte precis en vardagskaka:)

2007-12-10 @ 19:51:46
Postat av: Ingrid Carlsson

Ha, Ha, Ha det där receptet måste jag prova. Inte för att jag älskar Wisky utan bara för att bli lite kul.....Varm julkram från Tinka.

2007-12-11 @ 16:33:54
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0