Jag är så glad för min kille.....

Ja nu är det inte min man det handlar om, fast jag är glad i honom också, utan det handlar om Tepp även kallad Teppsson.

Han är en riktig cooling ihop med fåren, för det mesta lugn o sansad, ibland spritter det till men det hör unghundar till, då behövs bara en harkling så skärper han sig. 
 Vi har tränat minst 1gång per dag i några veckor, både ute vid bagglammen men även inne i fårstallet på ungtackorna.
Idag gick vi ett pass ute med bagglammen, ett lamm följde inte med de andra utan stannade till, Tepp stannade också o bara avvaktade, jag sa inget för o se hur han skulle lösa det hela, men han bara väntade, när lammet vände mot dom andra drev Tepp honom lugnt o fin, det finns mycket bra i honom som han har helt naturligt. Drivningarna går himla bra, han balanserar o håller ihop alla baggarna. Fösning kör vi lite också emellanåt, o det funkar också bra än så länge.

Efter baggarna gick vi in till ungtackorna, vi har nog varit inne där 2-3 gånger, ibörjan fick jag gå med för o visa honom vad jag ville, (går runt dom lugnt o fint, utan att stressa) nu fattade han direkt o jag behövde inte gå med, utan bara flytta mig när fåren kom, så nu ska vi börja träna på höger/vänster.

På söndag är det dags för 2:a kursomgången, ska bli kul o se hur han sköter sig då, ihop med massa andra hundar. Just den träningen kan man inte göra hemma själv så det är jättenyttigt att få komma bort o träna på andra djur + andra hundar som också är med, det är ju retningar som vi utsätter dom för sen när man ska tävla.
image216
Min fina kille.....

Har också fått rapporter från Elisabeth i Norge, hon har gått på vallhundskurs med Totte, Twixi o Teja där går det också jättebra, hon är väldigt nöjd med alla 3 T:na.
So long

Kommentarer
Postat av: Ingrid Carlsson

Vad fin han är Teppson. En urmysig Bordercollie. Jag blev så förtjust i honom när vi träffades hos Kicki sist. Jag hann bara aldrig säga det till dig, eftersom jag var så upptagen med Steven o Vienna.
Lycka till med träningen. Heja Teppson.
Kram från Tinka.

2007-11-23 @ 17:41:53
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Jasna

O vad glad jag blir Tinka att du tyckte om honom. Hoppas det går bra för dig med Vienna, henne gillade jag jättemycket, en härlig häst. Vi syns nog igen får jag hoppas, det var ju en helskön kväll hos Kicki sist, hoppas på flera gånger.
Kram

2007-11-23 @ 19:26:15
Postat av: Elisabeth,Totte,Teja og Ixi

Hei Jasna ;o)Du har veldig veldig god grunn til å være stolt av din Teppson,jeg kjenner igjen så mye i mine gull barn :o)Ixi har kommet seg veldig,hun elsker å hoppe opp i armene mine,gleder meg masse til stockholm å vise de frem,om du skal ha et kull til kjenner jeg til mange flotte hannhunder med topper's linjer og da kan jeg samtidig "lure" deg til å bo hos meg ;o)

Ha en jättefin weekend!!

Klem

2007-11-24 @ 09:12:08
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0