Dramatik på "byvägen"

För några dagar var det en smått dramatisk, kort biltur för min del.
Skulle bara åka o snabbhandla lite, innan det var dags med matlagning på eftermiddagen.
Tog bilen o Tepp med mig, han gillar att åka bil nuförtiden.

Kom bara mindre än  1km på vår byväg, sen var det stopp!
image177

Mitt på vägen stod en bil o brann, den var nere i diket mot skogen när jag kom, men en traktor drog upp den mitt på vägen så den inte skulle fjutta eld i skogen.
image178Det blev ett riktigt eldhav på ett litet kick, o röken var enorm, jag hoppades att ingen var skadad.
image179Helt otroligt hur fort o länge bilen brann. Fick kontakt med några som stod på motsatta sidan o hörde att ingen var skadad, vilken tur.

Jag hade tänkt backa tillbaka o köra en annan väg till affären, men en lastbil kom bakom mig o blockerade vägen. Lastbilschaffören klev också ut o vi pratade lite.
image180Efter en halvtimme dök brandkåren upp o försökte få bukt med elden.
image181Släckningsarbetet tog tid, trodde aldrig att en bil kunde brinna så fort o länge.

Efter ett tag lyckades jag övertala lastbilschaffören att det var bäst för oss att backa tillbaka o köra runt, han var inte så pigg på det, men en kvinnas övertalningsförmåga är väl vida känt:) Så det tog 2 timmar för mig att åka o snabbhandla, det kan man verkligen kalla snabbt eller?

Idag har jag blivit facebookad, en av mina tjejer tyckte att morsan ska väl vara med också, ja få se hur länge det blir, men roligt var det att se alla bilder tjejerna hade laddat upp. Just nu har jag 2 friends.

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0