Ibland har man sån himla tur....

Jag bara måste berätta om en av mina valpköpare, Elisabeth Isaksen, Norge. Hon bor längst bort av alla mina valpköpare, men med henne har jag mest kontakt med, hon mailar, talar om hur hunden mår vad dom gör, skickar bilder osv. Vi har en väldigt bra kontakt med varandra o som uppfödare kan man inte ha bättre köpare än Elisabeth.

För man vill ju höra hur det går för valparna även om dom inte är kvar hemma, jag har ringt runt till alla några gånger för o höra hur det går, men sen skulle jag vilja att dom höll kontakten också, för att jag inte ska känna mig tjatig.  Det finns inget roligare än när valpköpare hör av sig, man behöver inte ha något problem, man kan ringa ändå, det uppskattar jag hemskt mycket. 

Allt började med ett mail från Elisabeth om intresse för en hane ur kullen, redan när jag läste mailet, så kände jag att hon är helt rätt, klart hon ska ha en valp o så blev det. Elisabeth kom ända från Norge o hämtade Totti då 8 veckor, eftersom Twixi också skulle till Norge så tog Elisabeth med henne också, givetvis det är så Elisabeth är snäll omtänksam o otroligt mån om sina hundar o andras också för den delen. Vi fann varandra direkt & på den vägen är det.

När jag tog beslutet att sälja Teja, mailade jag till Elisabeth o talade om det för henne först, ifall hon kände någon som skulle vara lämplig för Teja, för jag litar till 100% på Elisabeth. Visst hade hon nån som ville köpa henne! Hon själv :)  I  juni fick Teja skjuts till Norge för att levereras till Elisabeth & Teja har verkligen hittat sitt ställe där hon vill vara (hos Elisabeth).

Igår fick jag ett mail från Elisabeth om Twixi, hon hade det inte så bra där hon var så vi försökte hitta nån lösning på det hela. Då tänkte jag faaan att man bor så långt bort, annars har jag kunnat köpa tillbaka henne & tagit hem henne på en gång. Det blev en sömnlös natt med massor av tänk i huvudet. Twixi var till salu, men skulle hon hamna hos "rätt person". Det är helt otroligt egentligen fast dom snart är 1 år i kullen, så känner man ansvaret för dom, ialla fall jag gör det, man kanske är dum, men det är så jag är bara.

Idag sms:ar Elisabeth till mig, hon har köpt Twixi, herregud du har ett hjärta av guld du Elisabeth, nu kan jag sova gott igen, för bättre ställe kan hon inte hamna på.  Så visst finns det änglar, jag känner en i Norge jag......
image195
Elisabeth med sin hund Goggen

So long

  


Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Totte,Teja og nå Twixi

Min kjære & gode venn Jasna,du har helt rett,vi har blitt veldig gode venner tross avstanden mellom oss,DU er en super oppdretter som viser omtanke tross ca 60 mil fra hverandre,jeg sitter med tårevåte øyne etter dette innlegget,for det var utrolig godt å høre,og jeg gjør ikke dette fordi jeg ønsker "helte status" tvertom,jeg blir ikke "rik" nok på hengivenhet,trofasthet,lojalitet og takknemlighet fra dyr som har det godt ;o)Når et dyr lider,lider jeg......jeg håper virkelig å se deg/dere i stockholm i desember så du kan se igjen "våre" tre T'er på HUND 2007,om ikke kommer jeg til deg når snøen blir borte våren 2008,stor klem fra en engel til en annen!!

2007-10-29 @ 21:26:59
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Jasna

Klart jag kommer till Sthlm, ingenting kan hindra mig. Det ska bli så himla kul att träffa er 4.
Klem

2007-10-30 @ 08:17:10
Postat av: Anonym

Nåt fel är det testar.....

2007-10-31 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0