Operationen gjord....

Sådärja nu har man högerhanden i ett stort gipspaket.....

Åkte in söndagkväll o blev opererad på måndagsmorgon efter väckning 05.00 så jag fick mitt kaffe hann med 2 koppar: Jag hade bestämt att jag skulle åka hem så fort handen hade vaknat. Mitt på dagen vid 12 ung. var operationen klar en timme efter var jag färdigklädd o väntade på besked om hemgång.

Personalen gick o ruskade på huvudet åt mig, så jag var tvungen att fråga vad det var för fel? Ja sa dom vi är inte vana med såna som dig svarade dom.....märkligt.. jag har ju "bara" opererat handen.

Efter mycket dittan o dattan så fick jag besked att jag skulle få åka hem, jag hörde mig för lite om dom kunde tvinga en patient från o åka o det kunde dom inte.. så då var det lugnt tyckte jag.


Nåväl 15.00 blev jag utskriven, med tabletter o förmaningar om hur jag skulle sköta mig.  HÄÄÄRLIGT att få komma hem.

Nu ska jag leva ett "vänsterhänt" liv i 6 veckor....blir lite problem med bilkörning, men det löser jag nog på nåt vis.....

Fick en sån härlig bild på Ixi (Twixi) av Elisabeth i Norge....
image411
Det gäller att ha tungan rätt i mun...... när man tränar.....
Tack Elisabeth för den härliga bilden på Ix, ser att hon är lycklig o alert....
So long

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jeg er nok enig med sykepleierne,du er noe for deg selv ;o))Må bra nu og om det finnes en konk om morsomme bilder,så kvalifiserer vel bilde av Ix til det,he he he!!En uke siden røntgen i morgen,og jeg gleder meg og håper de kan være litt raskere denne gang!!

Klem

2008-04-01 @ 14:40:48
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Wenche

Heisan!
Takk for hilsen i gjesteboka. Her går alt like bra eller enda bedre;)Takk for invitasjonen vi får se da, jeg er avhengig av og være hjemme igjen lørdag kveld den 5 juli men det hadde vært veldig hyggelig.
Idag har jeg bestilt HD røntgen til Teja og det blir på kvelden den 17 april så da er det bare krysse alt en har:)
Klem

2008-04-02 @ 16:09:00
URL: http://www.tarud.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0