En helt underbar vecka.....

Måndagkväll kom då äntligen Elisabeth, hon hade med sig sonen Tobias o hundarna Totte, Ix, Diva, Erna o så min lilla sessa Shani.... vad jag har längtat efter henne......

Lasses hund Erna som jag blev lite förälskad i... en störtskön tik som var otroligt fin i lynnet.

Nu hade jag brorsans son Sebastian här också, så Tobias o han fann varann o hade väldigt kul tror jag, vi märkte inte mycket av dom under veckan.

Tobias o Sebastian bodde nästan vid dammen några dagar.... fiske det var greit det.....

Elisabeth provade fiskelyckan... o fick upp en forell, som hon o Sebastian tappade o den tog sig tillbaka till dammen.

Det var så  skoj att få ha Elisabeth här i några dagar, vi två är som besläktade själar, lika tokiga o samma sätt o lika dåligt lokalsinne.

Tisdagen tog vi några vallningspass med hundarna, Totte o Ix är riktigt duktiga o inte alls så svåra att ha o göra med, Tepp fick gå några pass också, han går från klarhet till klarhet. Shani fick gå ett pass också, det var ju ett tag sen jag hade tränat med henne.
(Hon har varit i Norge o blivit parad med en norsk hane som är 11 år o ska vara väldigt bra, håller tummar att det har tagit o att det blir valpar i augusti. I mitten på juli ska jag ultraljuda henne, så till dess vet vi inte alls, men hon uppvisar alla symptom på att vara dräktig.)

Vi gick o hälsade på grannen Kicki under eftermiddagen o fick lite fika, Kicki undrade om vi inte skulle ta en ridtur efter 22.00 för då var det inga bromsar som störde hästarna o givetvis nappade Elisabeth o jag.

När vi kom hem hade Bosse värmt upp vår lilla pöl, så då var vi tvungna att ta ett bad ihop med grabbarna.

Det var riktigt skönt att ligga i 32 gradigt vatten o bara mysa....

Halv elva åkte vi till Kicki, borstade hästarna, sadlade o gav oss ut på en månskensritt, vilken härligt magisk ritt, helt vindstilla, inga flygfän o hästarna var pigga som bara den, det var en riktigt höjdar avslutning på den dagen, vi var hemma runt midnatt o då sov alla andra i huset. Tack Kicki för att du tog med oss ut på hästarna.

Onsdag skulle vi åka till Shania o träna lite med hundarna och lämna Totte där på träning ett tag. Elisabeth hade lite ångest över att lämna sin guldklimp o inte ta med han hem, men han är på ett kanonställe där han får all tänkbar träning på får, så förhoppningsvis kan han snart titulera sig GK vallhund utöver alla andra meriter som han har, Totte är en väldigt allsidig border collie, men man får inget gratis, Elisabeth jobbar otroligt mycket med sina hundar, tack vare det blir det resultat också.

Elisabeth o Ix provar malterserkorset hos Shania.....


Shania visar Elisabeth hur man gör, det gäller att ha tungan rätt i mun o komma ihåg allt.......


Elisabeth o Ix samarbetar... Ix är en härlig hund....


Och så var det händerna, som man inte ska vifta med, Elisabeth gör allt för att komma ihåg det......

Lilla Diva (Lasses hund) släppte vi på fåren också, herregud vilken liten vallhund hon är, full fart på den damen var det o hon är bara 3,5 månad, mamma är Shanias Joy o pappa är Moss, där har Lasse fått något att träna upp ska jag säga, skulle gärna ha behållt henne här hemma, en riktigt liten pärla...

Efter en träningspasset for vi hem till Shania för lite fika o avlämning av Totte, sen åkte vi hemåt för att laga lite mat, o hämta Sara som skulle komma hem o hjälpa till med höskörden.

Torsdag skulle Elisabeth åka till Sthlm o världsutställningen i Älvsjö, hon skulle ställa ut Lasses Erna, så hon o Tobias for iväg tidigt på morgonen. Ix o Diva fick vara hemma med mig istället för att sitta i en varm bil hela dagen.

Härliga Erna funderar över tillvaron.....

Det blev en kaotisk dag för Elisabeth, med min GPS for dom iväg o ingenting stämde vad GPS:en sa utan dom åkte helt vilse i Sthlm o hann aldrig fram i tid för Ernas utställning, så dom fick vända o åka tillbaka hem till Torp, väldigt snopet, men då fick jag en extra dag istället med Elisabeth o det tyckte jag inte var så dumt, o så slapp jag känna mig ensam om att alltid åka vilse, tror nog att jag har mött min överman i att köra åt pipsvängen eller hur Elisabeth......:)
Vi skrattade gott åt hela historien senare på kvällen då den värsta besvikelsen hade lagt sig o jag tjöt av skratt när Tobias började berätta hur mamma hade låtit i bilen när dom hade kört vilse o klockan tickade iväg.

På kvällen gick vi ut en träningsrunda med Ix, eftersom dom skulle fara hem tidigt på fredagmorgon, o jag skulle åka till Arlanda för att ta emot min lilla mamma som skulle komma på besök några veckor.

Fredag morgon åkte Ida, Sebastian o jag mot Arlanda för att lämna Sebastian till brorsan o hälsa mamsen välkommen till Sverige. Men först tog vi avsked av Elisabeth, (skulle gärna ha haft dom här nån vecka till) hon o Tobias skulle åka efter vi hade åkt. Det var så kul, mysigt, roande att ha er två här, kommer att sakna er hemskt mycket.

Körde givetvis fel när jag kom till Arlanda, o bilen gick så jäkla sakta i uppförsbackar så jag var lite stressad att inte komma i tid, först körde jag om massa bilar, lastbilar när det så kom en uppförsbacke så sackade bilen o alla jag hade kört om, körde nu om mig... väldigt pinsamt ska jag säga, måste verkligen kolla upp vad det är för fel på bilrackaren.

Nåväl vi hann innan mamma kom ut från planet, o det var så härligt att se mamsen igen så pigg o fräsch.

Perra, min söta, kära mamma o jag vid Arlanda.
Vi fikade lite o sen var Ida o jag tvungna att åka hem, (mamma skulle vara hos Perra några dagar först innan hon kommer till Torp) Ida skulle hem o hjälpa till med hö, vi kom hem precis när första hölasset var redo, sen jobbade Ida o Sara med avlastning, Bosse o Bengt var uppe på skullen, kl. 15.00 var allt hö inne tjooohooo nu kan vi planera saker utan att tänka på hö nåt mer iår.

Ja nu sitter jag här o skriver, tjejerna är kvar, imorgon blir det bröllop i Uppsala, men det blev så himla tyst o lugnt när alla har åkt hem...........Elisabeth kom tillbaka...........:)

En härlig vecka som gick alldeles för fort.....
Glad Sommar


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åh som jeg lengter tilbake til Torp,våre artige og crazy påfunn,våre samtaler og utvekslinger setter jeg så enormt pris på....jeg tror jeg må komme en tur før Okt å hilse på(om jag hittar fram,ha ha ha...)jeg er nok værre en deg,man kan jo undra på om Shania har rett,at vi faktisk er i slekt ;o)))Hils til din herlige familie og si takk for en helt underbar vecka og si til Shani at hun får ruga gott nu...hold meg oppdatert om Totti,jeg savner han så ubeskrivelig mye!!!



Masser med saknar är kramar ;o))

2008-07-04 @ 22:02:31
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0