Nu är jag riktigt arg.....

Förbannade folk som inte kan låta bli andras grejer...........
Igår rymde fåren ur hagen, när jag var i stan o handlade lite. Idag var dom ute igen, så jag gick för att kolla stängningen, men först skulle jag slå av strömmen, gick till elagregatet o där fanns ingenting att slå av ??????

Nån hade snott vårat el agregat....... jäklar vad arg jag blev..... inte konstigt att fåren stack ut, det var ju ingen ström på... så nu har jag två hagar utan el men med får i båda... förbannade skitstövlar som bara åker in o tar grejer... ett skott i baken skulle dom ha haft (avdelning riktigt förbannat arg). Det var bara att försöka stänga så gott det nu gick utan ström.

Idag har vi börjat med hököra, brorsan Perra, Husse o Ida kom till undsättning idag för att hjälpa Bosse med hö...
       
Hökörarna åker lite hölass, lilla Isaac är med också..

     
Dags att gå ner o börja jobba med avlastningen.....

                           
Nån som tar igen sig... (brorsan)             Höpersonalen väntar på nästa lass....

     
Husmor har ringt i lunchklockan... då kommer alla.. skönt med lite vila o nåt i magen.....

 
Alla hjälper till med något, även lilla Isaac som bär muggar o tillbringare.... gullunge

   
Sen bär det iväg med traktorn för att kolla om det finns nåt mer att göra.....

So long



Kommentarer
Postat av: Wenche

Ja, det desverre har blitt sånn at noen tror de bare kan forsyne seg av andres eiendeler.Det værste er at en vet at det har tuslet noen rundt på ens private,æsj!

Klem

2008-06-27 @ 09:56:53
URL: http://www.tarud.info
Postat av: Jasna

Ja visst är det obehagligt. 2 fårelnät åt helsike också, fåren gick igenom dom när det inte var ström o förstörde dom..... så det är inte bara elagregatet..

Snart kommer ni tjoo vad kul vi ska ha det.....

2008-06-27 @ 10:40:26
Postat av: Elisabeth

Åh satan va arg jag ville blitt,dom hade tur at vi inte har kommit än ;o)Du får sleppa ut mr.big nesta gång,ha ha ha!!I morgen er det Lydnad och ögonlysning(en spes tjej hälsar til sin matte och talar om at hon har blivit så trøtt de senaste dagarna)



Kramkram

2008-06-27 @ 17:40:36
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0