Kossorna utsläppta.... massor med spännande saker....

Idag var det den stora koutsläppar dagen, fortfarande är jag väldigt matt av den jäkla förkylningen som inte vill släppa taget, i lördags tog jag whiskey både inuti o utanpå (i näsan, fy vale det var inte någon höjdare) men blev inte bra för det.

Men jag masade mig ut till kosläppet för o hjälpa till.... Kossorna var så lyckliga att få komma ut o tjuren Mr Big hade fullt sjå med tjejerna som luktade så gott. Vi släppte korna o tjuren först, sen alla kalvarna oj vad de små sprang o skutta o hoppa, härligt att se vilken livsglädje dom har.
image473
Kalvrace....

image474
Mr Big spanar in tjejerna....

image476
Inte lätt att klia sig när man är stor o tjock.. ledarkon ska ha kalv vilken dag som helst nu....

image477
Det stora vårskriiiiket, kossan har gjort sig fin för Mr Big... varit hos frisören...
Flera bilder på koracet finns på hemsidan: www.torpvallarens.se

Fick igår reda på att jag ska bli mormor igen....... så himla kul en liten knodd till att gosa o busa med....

Sen fick jag ett förslag av Elisabeth i Norge som jag inte kunde motså, det ska bli så spännande.... mer om det längre fram... ni får vara nyfikna ett tag först....

Till Elisabeth, jag ser verkligen fram mot vårt samarbete, du är absolut rätt person att samarbeta med, gillar dig skarpt.....

Nu hoppas jag att den jäkla förkylningen släpper taget om min hals o näsa o huvud så jag får något gjort nångång.

So long

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Åhhh se de koser seg,de så ut til å ha århundrets fest ;o))likte den nye sommer klippen til den ene kossan,ha ha ha,er det en in variant på Torp i år??håper virkelig du blir bra snart og GRATULERER med enda et herlig barnebarn på vei,det strømmer på med gode nyheter!!!Bli bra nå vennen,gla i deg.

Kramar!!

2008-05-21 @ 06:50:38
Postat av: Wenche

Morro og se hvordan dyrene koser seg denne dagen. Åhhhh jeg vil også ha en gård!Det var så deilig og komme hjem til deg Jasna med alle disse dyrene, det var sånn jeg vokste opp.
Her er alt bare bra og det håper jeg du har også, nå ser jeg frem til vi møtes igjen.
Snutesuss fra Teja og klem fra meg

2008-05-26 @ 12:35:25
URL: http://www.tarud.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0