Äntligen......

Är allt på plats, stakar, utegran, diverse ljus runt om huset, har även lyckats tvätta lite fönster, (bara de som syns först när man kommer in) nu får 1 advent komma jag är redo...... å det är så himla fint när det lyser överallt vid den här tiden.....

I veckan var jag på möte med jobbet, härligt att träffa alla men fruktansvärt deprimerande... jag blir påmind om vad jag inte kan syssla med,  ett jobb som jag verkligen har älskat o tyckt om, nåväl det blir en uppföljning ialla fall så får vi se varthän det slutar, (äntligen efter 7 år vaknar kommunen till).

När jag kom hem så kändes allt kasst o jag var bara tvungen att verkligen tänka på nåt positivt..... o då slog dig mig.....

Vilken tur att jag inte är en ko.........
Avelsvärdet är ju noll....
Humöret är det ju si o så med.....
Spenarna hänger alldeles för lång ner (utan upphänge)....
Är ganska handikappad med vissa saker....
Hade jag varit en ko så hade jag ju åkt på slakt för länge sen.... o genast blev jag lite piggare.... av att vara människa.....

Man har ju hållt på med hund i många år nu så om ni träffar mig bli inte rädda ifall jag beter mig konstigt i era ögon....


"All min livsvisdom har jag fått från min hund"
Om du stirrar tillräckligt länge på någon så ger de dig sin mat.
När det gäller sex - lyckas du inte på första försöket brukar det hjälpa att gnälla och gny
Lämna inte hemmet utan ditt leg - det kan gå illa.
Var rak mot dina medmänniskor. Visa vad du känner för dem genom att pinka på deras skor.
Var medveten om när det är dags att hålla tand för tunga, och när det är dags att låta tungan fladdra.
Lämna alltid lite utrymme i planeringen för en eller annan tupplur!
Var alltid vänlig när du möter nya människor - en snabb grensniff är perfekt för att skapa kontakt!
När du har gjort något fel - erkänn alltid (efter att de släpat ut dig från under sängen).
Om den inte är våt, kladdig och med tungan inblandad är det inte en riktig kyss!

Visst är den helt underbar........

Nu har vi provat på den nya glöggen.... supergod... Blossas julglögg 2008 med smak av blåbär, kan rekommendera den varmt..... he he nu var jag lite vitsig....

Men skynda... för den börjar ta slut ... blev jag tipsad om på "Systemet".

Imorrn blir det 90 års fest (40+50) ska bli kul att få åka på lite festligheter o äta gott, som man inte har lagat själv....
På söndag dyker nog mina collietjejer upp för lite träning.... snön är ju helt borta nu igen så det går bra att träna i fårhagen igen.

Nej nu ska jag glutta på IDOL, håller tummarna för sista tjejen... att  hon blir kvar.

Ha en härligt 1 advent
(kom ihåg att tända staken)


Kommentarer
Postat av: Pepparkaksgumman

Det där såg inte helt fel ut med glögg och grejer till. Själv blev det en liten kaffebaileys!

Har liksom glömt att köpa hem glöggen. Men julskinkan ligger i kylen i väntan på ugnen....mmmm :)

Hoppas jag får komma ngn annan söndag, när detär lite bättre väder.



Ha´de från Pepparkakshuset

2008-11-28 @ 22:12:32
Postat av: Jasna

Du är så välkommen så:)

2008-11-28 @ 23:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0