Koskit & lammterrorister....

VILKEN DAG !
Nästan som man tror att det inte är sant!

Hade tid hos optikern idag, för justering av mina nya glasögon, nånting stämmer inte på högra ögat så jag fick åka till Sala för o kolla det.
När det var klart kom jag ju på att jag skulle ju vara alldeles själv på eftermiddagen för mannen skulle ju åka o förlusta sig med whiskey. Så smart som jag var stannade jag o handlade lite godsaker till mig själv, istället för att stå o laga mat till middagen.

Jag hann hem innan grabbgänget åkte, dom hade fixat en liten minibuss så alla skulle få plats i den, kul kul.
Jag lovar att män är fanken värre än kärringar när dom kommer ihop, ett jäkla tjatter i köket o ingen hörde vad jag sa. Dom fortsatte att prata medans dom gick ut o jag fick VRÅLA åt min älskling HEEEEJJ  DÅÅÅÅ, han tänkte inte ens säga hej då den lymmeln.... 10 gånger värre än kärringar får det bli.

Nåväl jag skulle fixa alla djuren nu när mannen var borta, han hade förberett i koladugården så jag skulle bara behöva öppna åt dom o dra ner skit. Det var inte så bara...... öppnade en sida så dom skulle kunna gå in o äta, men när jag skulle ta den andra sidan så fick jag inte upp spärren, den lilla knoppen som har funnits där högst upp var som bortblåst.
Jag drog uppåt o drog men fan den rörde sig inte ur fläcken, men en bra kvinna reder sig själv så jag gick ut i verkstan o hämtade en griptång o hammare så tillslut fick jag upp den jäkla spärren, var helt slut för det blev många svordomar över mina jäkla tummar som inte klarar nånting,  o av det blir man ganska svettig.

Nu var det bara skiten kvar.... som skulle dras ner i rännan.
Första sidan gick galant, när jag gick runt på andra sidan o började så kickade en kosate med bakbenet o vad händer??? Splasch fullt med koskit mitt i pannan o det rinner sakta ner på mina nya glasögon grrrrrrrr. Letar efter ett papper men hittar inget i ladugården, av med glasögonen o stapplar hem för att tvätta av mig o glasögonen. Resten av skiten gick bra utan fler missöden.

Nu var det fårens o lammens tur att få mat, har ensilage uppe på skullen så det är bara att kasta ner i en lucka till dom. Lammen har lärt sig att gå igenom så det är som att ha riktigt stora storråttor på stillbordet det bara myllrar av lamm, o ibland när man ska ta en hög med ensilage så tycker jag att fasen vad tungt, då är det ett lamm med i högen, ja dom är hopplösa, ska göda dom så dom blir för tjocka för att gå igenom tror jag.
Jag klättrar upp på stegen till skullen, börjar kasta ner ensilage o så hör jag ett metallljud vänder mig om o där finns INGEN stege!!!! Förbannade lammsatar, dom hade vickat ikull min stege, så där stod jag uppe på skullen o kom inte ner!  Snacka om att bli innelåst......Som tur är så har vi massa halmbalar på skullen, så det var bara att kasta ner massor o sen hoppa. Herregud vilken dramatik bara för att man är själv hemma.....

Så nu banne mig har jag gjort mig förtjänt av lite gott


och som efterrätt blir det....

Jungfrubröst  (det var längesen man hade det!!!!)
Det fanns inte bara en utan jag var tvungen att köpa två... får väl pina i mig båda, en efter maten o en senare ikväll he he he

Medans jag sitter här framför dator så hör jag nåt prasslande.... Shani är för rackig o smyga ut i hallen för att tjuva av kattmaten... jag rappar i ordentligt men prasslandet slutar inte.... det var väl själva f.....n
Går ut i hallen o ser.....

katten i pappkassen.....han verkar sugen på att åka o shoppa tror jag.
Stackars Shani få ovett utan nån anledning, men jag låtsades inte om att jag hade varit arg på henne så det glömde hon fort, får väl ge henne lite extra mat för o döva mitt eget samvete.

Nu hoppas jag att lugnet hägrar sig över torpet... o så ska jag glutta på Idol med ett glas vin brevid, o äta av de andra bröstet

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Peppis

Herregud va roligt......ja håller på skratta ihjäl mig. Men jag kan tänka mig att det inte va´så kul för dig.....när allt väl hände.

Syns på söndag......jag tror hunden får följa med, ska fundera på saken.

Ha´t

2008-11-21 @ 17:58:13
Postat av: Peppis

Heergud vad roligt.....håller på att skratta ihjäl mig.

Men förstår att det var mindre kul för dig när allt hände:(

Ska fundera på saken....om hunden får följa med :)

Ha´t

2008-11-21 @ 18:01:16
Postat av: Jasna

Just nu så skrattar jag gott åt det hela, typiskt mig... mina barn skulle säga: "mamma du är en sån dramaqueen" men saker bara händer när man minst anar det, tur att man har humorn i behåll o kan skratta åt det efteråt.

2008-11-21 @ 18:15:50
Postat av: Wenche

Det er stygt å le av andre når de har sånn uflaks men nå lo jeg så jeg nesten grein.Synes jeg ser deg sittende der oppe Jasna og stigen var forsvunnet:)Det var godt du ikke ble sittende der lenge:)

Ha en trivelig helg.

Klem fra Wenche og Oskar

2008-11-22 @ 01:04:12
Postat av: Nina

Åhej



Förvånad nejnejnej, tur du överlevde! Vi hade allt kunnat knäcka en pava nu när du blev "gräsänkling".

Du ska INTE vara själv hemma, hörru!

Kram o x-tra från "Råttan"

2008-11-22 @ 19:04:51
URL: http://www.belgervitesse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0