Mera snöööö o sjukhusbesök....

Vaknade idag före tuppen, (trött, trött trött)  skulle ju iväg till Sjukhuset i Uppsala redan 8 var jag tvungen att vara på plats.
Går ut med hundarna o får knappt upp ytterdörren.... f  a  n  det hade snöat massor inatt, fast jag hade bett om uppehåll.

Kollar vid carporten o där kommer jag inte ut med bilen, så upp med mannen så han kunde ploga bort snön så jag kom ut ur garaget, skyndar på med morronsysslorna o så iväg. Vår lilla väg var helt oplogad, bara att ta fart o hoppas att man inte kanade ner i diket eller fastnade i några km. Den större vägen var plogad en gång men mycket snö på den också.

Hade ju god tid på mig tyckte jag men sjutton vad det gick sakta. Kom efter en bil som körde väldigt sakta, så på uppsalaslätten bad jag till de högre makterna att han inte skulle sakta ner mer för då hade jag fastnad där på vägen, man såg inte långt fram alls, snön yrde o allt var bara vitt vitt.

Kom fram utan några missöden, men tiden hade jag missat, det tog 1,5 tim att köra 6 mil. Nåväl dom var förstående i anmälningsdisken så det var lugnt. Väntade nästan 1 timme på röntgen, sen tröttnade jag o gick o frågande när jag skulle få komma in, hade ju tid med doktorn kl. 9. -Jag går o kollar sa sköterskan käckt, o jag var smått stressad, tänk om doktorn tror att jag inte kommer!!!

Efter 10 min kommer röntgensköterskan o visar in mig i rummet o säger, - dom hade bokat in dig i en röntgensal som är stängd, vilken himla tur att jag var o frågade då, annars har jag ju suttit där än............

Jag börjar allvarligt bli allergisk mot sjukhus, kan inte sitta still, hårda o kalla stolar jag byter plats hur många gånger som helst o försöker hitta en skön sittställning, men det blir inte ett dugg bättre. Ett tag tänkte jag att jag vräker mig ner på tre stolar o ligger istället, men då hade dom väl tagit in mig på nåt annat ställe, så det vågade jag inte. Nej blev sittande som en fin liten dam med benen i kors om vartannat, för benen domnade också, det är därför jag starkt misstänker allergi.

Efter 3 timmar var jag klar, vilken frihetskänsla att stiga ut i snöyran, till bilen o sen åka hem. Det tog inte lika lång tid men nästan att komma hem, på med kaffekannan för nu var jag kaffesugen o bara satt o njöt av en varm kopp gott starkt kaffe.

Då slog det mig....... Kan ju inte sitta så här det är ju 1:a advent i helgen...... alla stakar, ljus o diverse prylar som hör till advent måste ju fram, utegran måste hittas (lycka till mannen) för det är han som har den stora äran att ta hem utegran, blir nog mycket pulsande i snö  för honom kan jag tro, jag ska ju pyssla med annat jag som att damma av stakarna, kolla att alla slingor funkar o såna viktiga grejer.
Jag bara älskar 1:a advent då lyser det så fint överallt o då gör det inget att det är mörkt ute.
En viktig sak till SKINKAN, den måste saltas in o läggas i saltlag så den blir färdig till jul.... finns inget godare än hemmagjord julskinka, mums.

Nej nu måste jag ta tag i stakarna.


Ta det nu väldigt lugnt i snön
(Det var många benbrott nu, sa doktorn)

Kommentarer
Postat av: mickis

Hejsan!

Nu har jag hittat dig på nätet, en mycket underhållande BLOGG...fick mig många skratt....helt underbart.

Vi hörs och kanske ses på lite tävlingar framöver.



kramar från mig o EmenEm-gänget:)

2008-11-25 @ 19:18:10
URL: http://www.emenem.se
Postat av: hohoho

jippiii....julskinka

2008-11-25 @ 23:34:44
Postat av: Wenche

Wow så masse snø dere har fått, her er alt borte igjen. Her går alt bare bra, Oskar er bare helt utrolig så det var nok en Torpvallar valp som skulle til. Får masse skryt av hvor kjekk han er og ikke minst hvor fort han lærer, det er mammas gullunge det tenker jeg:)

Sender en snutesuss fra Oskar.

Klem

2008-11-26 @ 15:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0