Parning igen... o besök av Tutsi....


Igår 29 okt. var Happy-liten iväg på andra parningen med snyggingen Oliver... allt gick hur bra som helst så nu är det bara för Skönvikarna att vänta på valpar om 2 månader.

Isaac, Joseph o Happy... killarna bara älskade Happy-liten

Direkt efter parningen åkte vi iväg till Eva i Seglinge, Eva var så himla gullig o tog sig tid med Tepp o mig vi körde lite hämtträning o fösning. Efter 1:a hämtet som jag absolut inte var nöjd med så gick det bättre. Tack snälla Eva för att vi fick komma..

Idag kom Karin o Tutsi på besök.... så himla kul att få träffa dom igen, det var ett tag sen. Tutsi har varit dålig i sommar, hon hade öroninflammation o spottkörtelcysta som opererades bort... men nu är hon fit for fight igen.
Karin ville prova henne på får så vi gick till fårhagen o släppte Tutsi på fåren.... Vi började med fåren i fållan först  så jag kunde se hur hon skulle bete sig... det gick hur bra som helst, efter lite hjälp så fick vi henne att balansera.
Efter det tog jag in henne i fållan o körde lite där också.. Tutsi är en cool tjej, gör inte några dumheter alls så det var bara att släppa ut djuren ur fållan så hon fick prova på "lösa" får....

Tjejen tände till ordentligt, o jag tror Karin blev nöjd o stolt över henne... jag blev det iallafall en härlig tjej är det. Tyvärr blev det inga bilder på Tutsi, eftersom jag gick med henne, men nästa gång... då ska vi ta bilder....

Ha en härlig "varm" höst 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej vännen,så kul att Tutsi tente till,men det var jo som forventet ;o))Första kullen är jo kanon!!!!!!!!Så nu hoppas jag att også mina två från andra kullen kan bli lika bra!!



Kramiz

2008-10-30 @ 23:26:56
URL: http://www.freewebs.com/getweiler
Postat av: Nina

Howdi!

Greatings from Denver, Colorado.Waitning for the plane to London.... Is Happy still at your place?! Well then I guess she will have many puppies =)! Good, than I know she´s in good hands.

See you soon and take care, darling!

/Nina

2008-11-07 @ 00:14:11
URL: http://www.belgervitesse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0