Tog mig i kragen o beställde tid....men vilken butik var det nu......

hos optikern på SYNSAM i Sala... jag har gått o dragit på det hur länge som helst, fick faktiskt med mig min käre man också. Han har klagat länge på sin syn.


Tog med mig några rabattkupongerna som jag hade fått med posten, man fick 50 procent om man köpte glasögon + rabatt på synundersökning... jättebra tänkte jag dom ska med... i vanliga fall har jag aldrig med mig rabattkuponger.... är lite allergisk mot såna.... men nu jäklar....skulle dom med.

När vi kom in i affären var det mycket folk där så vi roade oss med att prova lite olika bågar.....

Ifall jag skulle behöva nya så tittade vi före synundersökningen på olika bågar... så vi hade den biten avklarad...
Efter ett tag kom optikern, jag fick gå in i ett litet rum o min kära man i ett annat för synundersökning.

Han kollade o kollade, ändrade o ändrade o ja visst behövde jag nya glasögon, hade favoritbågarna med mig in till honom så han tog mått på dom o fixade, frågade vilka glas jag ville ha o massa annat... givetvis tog jag det bästa..(o dyraste förstås).

Jaha sa optikern vill du veta vad allt kostar.... jajamän sa jag... o han hostade fram summan.... huuuuuj... då slog det mig... mina rabattkuponger..  -Men du.. sa jag till optikern jag har ju rabattkuponger med mig så det blir ju lite billigare...
Va sa han vilka rabattkuponger??? Jag fram med handväskan o började gräva fram rabattkupongerna. - Titta här sa jag här är det ju 50% på nya bågar...  Optikern tittar lite konstigt på mig o så säger han.....- Du det där är på SYNOPTIK, du är på SYNSAM...  Herregud vad pinsamt det blev o som vanligt när jag gör bort mig så bara bubblar det ur mig.... - Ja säger jag där ser du att jag verkligen behöver nya glasögon o så börjar vi båda skratta....

Nu var han så snäll så jag fick rabatten ändå... o så fick han ju något roligt att berätta för sina medarbetare... om den tokiga kärringen som försökte med helt fel rabattkuponger o i helt fel butik.

Men nu så är nya ögonen beställda, så nu jädrans kommer jag att kunna läsa så bra så, hoppas jag så jag inte gör samma misstag igen. Eller så kanske jag ska börja köra den här fel rabattkupongen på flera ställen.. det kanske lönar sig....


Ha en härlig höst

Kommentarer
Postat av: Ida din mellersta dotter

hahaha du e otrolig

2008-10-19 @ 18:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0