Tomt & tyst.... är det sen valparna har åkt till sina hem....

I söndags åkte de tre sista valparna till Norge med Elisabeth & Wenche, men först var vi till Sandviken för tjejerna hade anmält sig på en lydnadstävling med Totte o Teja.

Jag har aldrig varit o sett en lydnadstävling så det var kul att se det också, något som jag inte begrep, var att när tävlingshundarna togs ut ur bilen så drog dom i kopplet som bara den o allmänt levde om i bilarna o sen gick dom lydnadstävlingen, gick fint fot med koppel o allt såg bra ut... så fort momenten var klara så var det återigen drag i kopplet, ingen ordning, skällande osv.

Elisabeth kom trea med Totte... dom var så duktiga, Wenche o Teja hade ingen bra dag, Teja var väldigt ofokuserad.. när det gällde tjejerna så var det minsann ingen drag o stök i något koppel under tiden här var det ordning hela tiden.

Wenche o Teja


Elisabeth o Totte

Valpisarna var också med, (eftersom tjejerna skulle dra iväg till Norge efter tävlingen) vi tog ut dom på lite rastning på lydnadsplanen, innan tjejerna skulle åka... gissa om det var många som sa.... ooooo vad söta... men alla valpar är  ju söta.

Elisabeth ska ha Juni o August, Wenche förälskade sig i Oskar, så han hamnade hos henne i Nesoddtangen.


Elisabeth med August, Oskar o Juni

När jag kom hem var det så tyst tyst inga småttingar som pockade på uppmärksamhet... det kändes konstigt.... inga att ta upp o kela med en stund... hmmm får nog ta mannen i huset o gosa lite med, men han är inte lika hårig.. så det blir inte samma sak.
Jag däckade tidigt på kvällen, helt slut.... norskorna hade kört slut på mig.... fortfarande vet jag inte vad dom går på där i Norge...energi har dom till tusen... såg faktiskt Wenche ta vitamintabletter... kanske det är hemligheten... ska verkligen kolla nästa gång dom kommer.... härliga goa tjejer är det iallafall.. o så gillar vi att reta varann lite grann... Tack för besöket Elisabeth o Wenche... ni är välkommna när ni vill o ruska liv i "gamla" tanten ha ha ha ha

Längtar redan efter er...

Ha en härlig höst

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tackar!!! Hur är allt med dig??. Valpar ser jag. Åhh är så sugen på en lite valp...

Kram

2008-10-14 @ 13:22:38
URL: http://www.nogg.se/bcleo
Postat av: Wenche

Haha ja vitaminer må til så en alltid har et lager av energi med en Torpvallar i hus:)de ligger ikke på latsiden. Oskar er en skikkelig goding,bare snill og god. I natt tvinget han sin matte til å sove på sofa'n så han kunne sove i armkroken:)men det blir ingen vane....Alle her har falt pladask for søtnosen.

Håper vi snart sees igjen, alltid kos og komme til deg og Bosse.

Klem fra Wenche med Torpvallare

2008-10-14 @ 16:48:05
Postat av: Elisabeth

Ha ha ha,på bildet du har lagt ut på forsiden tilsier at jeg ser kjempe sliten ut ;o))Jeg har masse ung energi,om jeg ikke hadde vært så aktiv så ville jeg sett forferdelig ut...jeg som er så gla i kaker,ha ha ha!!Nei ut å bevege seg(ikke på rullator)men på bena,minst et par timer fordelt utover hele dagen må jeg ha,jeg blir forferdelig rastløs....Juni & August er to herlige,deilige gode små som sover,spiser og går på do,utrolig kjedelig denne tiden så jeg går å klør etter å starte treningen med de...Juni er ikke redd noen ting,hun holder på å holder på,høyt og lavt.August vil sitte i fanget å se Juni får vondt,for å si senere "hva sa jeg" han er en veldig fornuftig liten gutt,mens Juni må stadig lære av sine feil(helt lik meg...gir meg ikke før jeg ser at det ikke går,eller jeg får vondt)nå ligger de å sover med bena rett i været,nå må jeg ordne meg slik at jeg rekker kurskveld med masse flinke elever.



Kramar fra oss alle.

2008-10-15 @ 15:53:13
URL: http://www.freewebs.com/getweiler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0