Privatchafför till sista gången på vallhundskursen.....

Känns lite vemodigt men idag var jag på sista kursgången hos Eva Karlsson i Seglinge.

Jag har en sån enorm tur o har bra grannar i närheten.... snälla Kicki ställde upp o skjutsade handikappade mig till Almunge idag o satt ute i regn o blåst o väntade.... tusen miljoners tack gulliga Kicki... du är bara bäst...hon hade med sig söta Felicia.... hon är bara för söt den lilla amristjejen som Kickis Tim är pappa åt.
image419
Härligt att få krypa in i mattes jacka när det var så kallt.... lilla Felicia tittar ut....
image420
Kicki & Felicia på sin första vallhundsträning....hmm undrar om Felicia funderar att bli vallhund?

När vi stannade till för en kisspaus så var lilla tjejen käck o framåt, inte ett dugg rädd för någonting...otroligt härligt psyke på henne....

Tepp var riktigt taggad idag, han har inte fått göra något på ca 2 veckor o det var nog en välbehövlig vila för honom.
Mer fart o glädje när han fick komma ut på fåren, men vi har problem med höger/vänster... eller vi ska jag väl inte skriva.... det är jag som har trott att Tepp kan höger/vänster o det kan han inte alls... så vi har nåt att träna på framöver.

Ett stort tack till Eva för dom här kursgångerna, hoppas det blir flera kurser framöver.....

So long

Kommentarer
Postat av: Eva

TACK så jättemycket för hjälpen med tackan idag! Jättegulligt av dig att ställa upp o klättra över grindar, knyta ihop tacka. Med gipsadarm i vädret! Imponerande!

Tyvärr fick vi ta bort tackan men det var ett gott försök och jag lärde mig något nytt. Nästa gång kan jag börja knyta i ett tidigare skede.

Vi kanske kan träffas och träna nån dag?

Kram och tack igen!
Eva

2008-04-09 @ 09:00:47
URL: http://seglinge.se
Postat av: Jasna

Å vad synd att det inte gick bra med tackan.
Klart vi kan träffas o träna vore himla roligt,är ju hemma jämt så du är välkommen hit när du vill.

2008-04-09 @ 09:25:55
Postat av: Anna

Hej Jasna!
Hoppas allt är bra, vilken i ordningen är det nu som du opererar dig? hoppas verkligen att det blir bra nu så att du slipper det där.
Jag träffade Sara i stan för någon vecka sen, kom och tänka på dig och att det var ett tag sen man hördes.
Vi fick en dotter i lördags, en liten Ebba 49cm lång och 3620g. Verkligen bonus att det blev en liten flicka, hon är verkligen helt underbar - såklart!
Jag såg att du har varit i Almunge och tränat, nästa gång får du ju komma förbi och ta en fika.

Må så gott! och sköt om armen.
/Anna

2008-04-10 @ 13:58:29
Postat av: Jasna

Vad himla kul att ni fick en flicka... Grattis, Grattis. Hälsa lill-killen o Fredrik så gott o ge Ebba en pussis från oss alla.
Kram

2008-04-10 @ 14:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0