Sådan herre, sådan hund.......

så sant som det är sagt, kolla bara på herr Teppsson med husse, liggande på kökssoffan, båda lika trötta & slöa..... men dom har jobbat hårt & lite vila gör så gott.

I veckan har jag fått mockat åt alla får & lamm (jätteskönt
). I samband med det så skilde jag oktober lammen från sina mammor, så nu är det liv i luckan i stallet, man behöver verkligen hörselskydd i några dagar framöver.

Andra omgången tackor har lammat & ev är det nån kvar, men jag tror inte att alla blev betäckta, jag tog bort baggarna för & slippa "spridda skurar". När januari är slut så kommer det inga fler lamm, (& gör det det så är det med all säkerhet jungfrufödsel).
I maj släpps alla tackor igen med respektive baggar för lite kärlek i vårhagen, & den här gången hoppas jag baggarna gör det ordentligt & inte för nöjes skull bara......

Träningen med får har legat på is ett tag, o det inte bara bokstavligt talat, för isgata har det varit  här hemma. Nu har det regnat idag så imorgon kan jag nog ta ett pass med dogsen, hoppas jag.

So long från mig & Siggeimage247


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hvilket herlig bilde,trodde du hadde snødd inne da det har vært så stille her inne :o))

Ha fortsatt en fin helg!!

2008-01-12 @ 23:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0